Zgłaszanie braków tlenu medycznego do ZSMOPL

W ostatnim czasie trafiają do kierowników aptek szpitalnych i działów farmacji szpitalnej pisma w sprawie tlenu medycznego, a w szczególności zgłaszania braków w ZSMOPL-u .

 

Tlen to produkt leczniczy i zgodnie z art. 72a PF dane o obrocie powinny być przetwarzane w ZSMOPL.

 

Poniżej krótka informacja o tym jak raportować ręcznie braki do ZSMOPL, którą można pobrać również poprzez kliknięcie w link: zgłaszanie braków tlenu medycznego do ZSMOPL

 

Podstawowe informacje z zakresu rejestracji tlenu medycznego oraz sposobu ręcznego raportowania błędów w ZSMOPL.

  1. Status rejestracyjny

Tlen medyczny zarejestrowany jest jako produkt leczniczy. Informacje dotyczące zarejestrowanych opakowań, jak również karty charakterystyki dostępne są pod adresem Rejestru Produktów Leczniczych: https://pub.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl/

Zarejestrowane produkty zawierające tlen medyczny można znaleźć wpisując hasło „tlen medyczny”:

Po kliknięciu w wybrany produkt otrzymamy listę zarejestrowanych produktów wraz z kodami EAN:

Poniżej znajduje się również link do Karty Charakterystyki, jak również do dokumentu przedstawiającego opakowanie.

  1. Ręczne raportowanie do ZSMOPL

Jako apteki szpitalne jesteśmy zobowiązani m.in. do raportowania braków do ZSMOPL. Istnieje możliwość ręcznego raportowania braków – nawet w przypadku, w którym nie rejestrujemy obrotu danym produktem w naszym oprogramowaniu aptecznym.

Aby ręcznie zgłosić brak produktu leczniczego, należy posiadać konto do ZSMOPL przypisane do naszego podmiotu leczniczego. Konto może być założone przez osobę zarządzającą dostępem do ZSMOPL w danym szpitalu.

Logowanie do systemu następuje pod adresem: https://zsmopl.ezdrowie.gov.pl/

Do zalogowania się należy użyć swojego identyfikatora e-PLOZ lub profilu zaufanego. W przypadku wyboru profilu zaufanego, możemy zostać poproszeni o zmianę hasła do e-PLOZ lub założenie konta w e-PLOZ jeżeli go nie posiadamy.

Po zalogowaniu może być konieczny wybór jednostki (kontekstu) – wybieramy adekwatny.

Po wejściu do ZSMOPL mamy następujące opcje:

Wybieramy opcję „Wykaz zgłoszonych braków”

Aby zgłosić brak, klikamy opcję „Zgłoś brak produktów”:

Klikamy „wskaż produkt”:

Najszybciej znajdziemy dany lek po kodzie EAN:

Wpisujemy ilość brakujących opakowań oraz przyczynę braku, a następnie wysyłamy brak:

Zgłoszone braki widoczne są w wynikach wyszukiwania:

Podziel się !
Pokaż przyciski
Ukryj przyciski