Z Internetu do TV. 22 lipca na ekrany telewizyjne weszła kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta”
W kwietniu 2019 r. Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska rozpoczęły pierwszą w historii ogólnopolską kampanię wizerunkową zawodu farmaceuty pod nazwą „Po pierwsze farmaceuta”. Dotychczas spot promujący akcję dostępny był przede wszystkim w Internecie, od 22 lipca br. wyświetlany jest w stacjach Grupy TVN, w bloku reklamowym przewidzianym dla reklam społecznych.
Celem kampanii „Po pierwsze farmaceuta”, pod honorowym patronatem Ministra Zdrowia jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie tylko sprzedawca leków, ale przede wszystkim ekspert w dziedzinie farmakoterapii i zdrowia.
– Nie możemy pozwolić na to, aby możliwości i wiedza farmaceutów były dalej marnowane. Poprzez kampanię chcemy pokazać, że farmaceuta to przede wszystkich specjalista z dziedzinie farmakoterapii, a zakres świadczonych przez niego usług to coś więcej, niż wydawanie leków. Farmaceuci to profesjonaliści udzielający dziennie nawet dwóch milionów porad. Są więc bardzo ważnym i nieodłącznym elementem systemu ochrony zdrowia, wspierającym pracę lekarza. Nadszedł czas, aby ich praca została dostrzeżona oraz doceniona – mówi prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.
– W blisko 14 tys. polskich aptek pracuje w sumie 27 tys. farmaceutów. Polacy spotykają ich każdego dnia, dlatego warto, żeby wiedzieli w czym jeszcze – poza sprzedażą leku – mogą im pomóc. Naszym zdaniem, obecność farmaceutów w systemie opieki zdrowotnej w Polsce jest niedoceniana, dlatego chcemy przybliżyć pacjentom rolę i codzienne obowiązki farmaceutów oraz pokazać, jak korzystać z ich fachowej wiedzy – mówi Tomasz Furman, prezes zarządu Fundacji Aflofarm.
Punktem wyjścia kampanii były badania przeprowadzone przez niezależną agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej, którego wyniki zawarto w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019”, dostępnym na stronie www.popierwszefarmaceuta.pl. To pierwsze tak kompleksowe badanie, w którym wzięli udział nie tylko farmaceuci, lecz również pacjenci.
W ramach kampanii, oprócz spotu głównego, powstały także trzy animowane filmy edukacyjne promujące zawód farmaceuty. Pierwszy z nich pokazuje dokładnie w czym farmaceuta może pomóc pacjentowi. Kolejny przybliża edukacyjną drogę, którą każdy z przyszłych farmaceutów musi pokonać. Trzeci film edukacyjny, przedstawia postać farmaceuty szpitalnego – specjalisty odpowiedzialnego za leczenie farmakologiczne pacjentów w szpitalach. Publikacja ostatniego czwartego spotu, zaplanowana została na początek sierpnia. Film poruszy temat opieki farmaceutycznej i pokaże, jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy.
Kampania „Po pierwsze farmaceuta” cieszy się dużym zainteresowaniem w Internecie. Wspiera ją również Minister Zdrowia Łukasz Szumowski, który wyraził oficjalną zgodę na nadanie jej honorowego patronatu Ministra Zdrowia. Logo Ministerstwa Zdrowia zostało umieszczone i wyróżnione na materiałach informacyjnych i filmach edukacyjnych, które są rozpowszechniane w ramach kampanii.
Emisja głównego spotu wizerunkowego „Po pierwsze farmaceuta” w telewizji jest kolejnym działaniem realizowanym w ramach promocji inicjatywy. Emisja spotu rozpoczęła się 22 lipca na kanałach Grupy TVN: TVN, TVN7, TTV, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła oraz HGTV. Akcję edukacyjną zakończy merytoryczna debata na temat przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce, która odbędzie się 26 września, podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.
Link do spotu: Kampania społeczna „Po pierwsze farmaceuta”
O kampanii „Po pierwsze farmaceuta”
Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta”, prowadzona wspólnie przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm, ma za zadanie wzmocnić i poprawić wizerunek zawodu farmaceuty w Polsce. Farmaceuci to profesjonalny, wykwalifikowany personel, który dziennie udziela 2 mln porad. Pacjenci mogą skorzystać z profesjonalnych usług blisko 27 tys. aptekarzy pracujących w ok. 14 tys. aptek. Apteki to najłatwiej dostępny element systemu ochrony zdrowia bez konieczności wcześniejszego umawiania terminu wizyty. Mogą być pierwszym miejscem, do którego pacjenci udają się po poradę.
Kampania jest realizowana przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. W jej ramach planowana jest emisja spotu promującego zawód farmaceuty oraz dodatkowych spotów edukacyjnych, a także szereg innych działań promocyjnych, zarówno off- jak i online.
Więcej o kampanii na stronie: popierwszefarmaceuta.pl oraz na profilu Facebook.