Tomasz Leleno: wzmocnimy wizerunek farmaceutów.

 Źródło informacji:
https://farmacja.pl

16 czerwca 2016 r.

Od 1 czerwca obowiązki szefa biura prasowego Naczelnej Izby Aptekarskiej pełni Tomasz Leleno. Przez ostatnie 4,5 roku pracował w Grupie Adamed, a wcześniej pełnił funkcję rzecznika prasowego PFRON. Nam opowiedział o wyzwaniach jakie postawiła przed nim Naczelna Rada Aptekarska.

Nowy szef biura prasowego NIA będzie odpowiedzialny między innymi za kontakty z mediami, koordynację projektów specjalnych, a także komunikację z interesariuszami organizacji. – Moim priorytetem jest przekształcenie biura prasowego NIA w nowoczesne centrum informacyjne, które będzie szybko i sprawnie reagowało na dynamicznie zmieniające się potrzeby otoczenia zewnętrznego – zdradza nam Leleno.

W odpowiedzi na postulaty środowiska farmaceutów, Naczelna Izba Aptekarska planuje podjęcie działań mających na celu wzmocnienie pozytywnego wizerunku samorządu aptekarskiego, jak i samych farmaceutów. – Do tej pory większość naszych aktywności komunikowaliśmy za pośrednictwem tradycyjnych kanałów dotarcia. Teraz to się zmieni. Planujemy wzmocnić naszą obecność w wybranych mediach społecznościowych – zapowiada szef biura prasowego NIA w rozmowie z MGR.FARM.

Tomasz Leleno posiada 10-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji w sektorze zdrowia. Z wykształcenia absolwent Podyplomowego Studium Public Relations Uniwersytetu Warszawskiego. Na tej uczelni ukończył także studia magisterskie na kierunku: „administracja”. Jest również absolwentem studiów doktoranckich w zakresie zarządzania. – Przez ostatnie 4,5 roku pracowałem w Grupie Adamed – innowacyjnej firmie farmaceutyczno-biotechnologicznej, która od wielu lat jest liderem polskiego rynku leków nowej generacji. Odpowiadałem m.in. za współtworzenie i realizację strategii firmy w zakresie komunikacji korporacyjnej, relacje z mediami, współorganizowanie eventów i wydarzeń specjalnych, a także koordynację kampanii wizerunkowych – opowiada Leleno. – Praca w strukturach tej nowoczesnej organizacji dała mi możliwość obserwacji całego rynku farmaceutycznego, stąd wyzwania stojące przed krajowym rynkiem aptecznym nie są mi obce.

W latach 2007-2011 pełnił funkcję rzecznika prasowego PFRON, odpowiadając za politykę informacyjną instytucji wobec mediów. Z kolei w latach 2004-2007 pracował w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Decyzja o zatrudnieniu profesjonalisty odpowiedzialnego za relacje z mediami została podjęta przez Naczelną Radę Aptekarską w konsekwencji zapowiedzi zmiany polityki informacyjnej NIA i podjęcia działań na rzecz poprawy komunikacji z farmaceutami – wyjaśnia Marek Tomków, wiceprezes NRA. Kilkuetapowa rekrutacja trwała kilka tygodni, obejmowała nie tylko ocenę dotychczasowego dorobku kandydatów, ale również prezentowanych przez nich pomysłów na dalsze działania z zakresie kontaktów z mediami i komunikacji wewnętrznej. – Propozycje pana Tomasza Leleno najbardziej wpisywały się w strategię NRA. Przed nim szereg wyzwań w kontekście zbliżających się zmian prawa i związanych z tym szeroko rozumianych działań medialnych – dodaje Tomków.

W poprzedniej kadencji Naczelnej Rady Aptekarskiej, funkcję rzecznika prasowego NIA pełnił Eugeniusz Jarosik.

Podziel się !
  • Nowy Lek
Pokaż przyciski
Ukryj przyciski